Mladi triatlonci vabljeni za protidoping ambasadorje

Ljubljana, 2. oktober 2016

Slovenska antidoping organizacija (SLOADO) išče mlade, protidopinške ambasadorje. Vse informacije ter pogoji, ki jih morajo prijavljeni izpolnjevati, najdete v priponki, vključno s prijavnico.

Na SLOADO mora predlog poslati NŠPZ, v našem primeru Triatlonska zveza Slovenije, zato klube naprošamo, da v primeru interesa kakšnega izmed vaših mladih članov izpolnite prijavnico ter jo pošljete po e-pošti na tomaz.lucovnik@triatlonslovenije.si najkasneje do 7.11.

O tem, kako pomembni so protidopinški ambasadorji, smo vprašali vodjo trenerske stroke v TK Logatec, dr. Nežo Majdič:

»SLOADO že od leta 2011 izbira mlade športnike in športne navdušence ter jih usposablja v protidopinške ambasadorje. Namen ozaveščanja o negativnih posledicah dopinga, ki ga izvajajo ambasadorji, je ustvariti pogoje za šport brez dopinga v daljšem obdobju. Z ustvarjanjem »peer to peer network« ambasadorji neposredno in direktno z vrstniki gradijo omrežje, v katerem so šport in njegove vrednote tisto, zaradi česar je vredno žrtvovati svoj prosti čas in se boriti za etične ter moralne vrednote iskrenega in poštenega športnega nastopanja. V TZS se dobro zavedamo pomena čistega športa in potrebe po ustvarjanju omrežja mladih športnic in športnikov. In ki jih seveda povezuje zdrav duh v zdravem telesu, saj zavračajo vsakršno misel o uporabi dopinga za izboljšanje svojih športnih potencialov. Ker triatlon z vidika uporabe prepovedanih substanc zagotovo sodi med bolj tvegane športe, je zgodnje izobraževanje mladih nujno. Ko sem prvič stopila v stik z direktorjem SLOADO Jankom Dvoršakom in ko sem spoznala preventivne projekte, v sklopu katerih se izobražujejo ambasadorji, sem si zaželela dve stvari. Prva je bila, da v sodelovanju s SLOADO ambasadorji našim športnikom, trenerjem in staršem omogočimo omenjeno izobraževanje. Druga pa, da bi uspela koga od mladih triatloncev motivirati, da bi postal SLOADO ambasador. Prva želja se mi bo (kot kaže) uresničila na letošnjem dnevu talentov, kjer si seveda želim čim večje udeležbe. Morda pa mi bo ravno to izobraževanje omogočilo izpolnitev druge želje. Triatlon ima (kot vsak šport) svoje posebnosti. Imeti mladega športnika, ki je s triatlonom zrasel in ga dobro pozna, na drugi strani pa je SLOADO ambasador, bi za slovenski triatlon pomenilo veliko čast in prednost. Tudi »peer to peer network« bi na ta način deloval bolje, saj bi mladi športniki nekomu, ki prihaja iz »njihovih vrst« in svoje znanje združuje z izkušnjami, bolj zaupali ter mu verjeli. Temeljno poslanstvo ambasadorjev je namreč izgradnja omrežja, kjer neposredno motivirajo in pospešujejo kampanjo ozaveščanja vrstnikov v športnih organizacijah svojega športa.«

Neža Majdič